Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
The Man She Married by Alison James

The Man She Married by Alison James

Published Jan 8, 2021 Updated Jan 8, 2021 Culture
time 4 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 97 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

The Man She Married by Alison James

Prix or Price : 3,99€ en numérique (312 pages) et 10,54€ en broché

  • Éditeur : Bookouture (8 janvier 2020)

Langue de lecture : Anglais

Nombre de livres dans la série : One shot

Note Amazon, Bookpub, Goodreads & Netgalley : 5*

Note Booknode : Liste de diamant

 

A few words about the author :

She was born in the Cotswolds but spent most of her formative years abroad. She studied languages at Oxford, then became a journalist and author, returning to university after her two children to take a law degree. After a three-year stint as a criminal paralegal, She worked as a commercial copywriter and then a TV storyliner, before coming full circle to write fiction again.

Quelques mots sur l'auteure :

Elle est née dans les Cotswolds mais a passé la plupart de ses années de formation à l'étranger. Elle a étudié les langues à Oxford, puis est devenue journaliste et auteur, retournant à l'université après ses deux enfants pour y suivre un cursus en droit. Après avoir travaillé pendant trois ans comme assistante juridique en matière pénale, elle a travaillé comme rédactrice publicitaire, puis comme scénariste pour la télévision, avant de refaire le tour du monde pour écrire de la fiction.

Summary :

How well do you know your husband?

Since Alice’s fiancé walked out on her, she never thought she’d meet ‘The One’. But all that changes when she meets Dominic. Handsome, charming and kind, Alice can’t believe her luck when he proposes a few months later and moves into her West London home.

Three years on, Alice’s catering business is thriving and she is married to a man she adores. So when she sees that little blue line, it should be the happiest moment of her life: they’re going to have a baby. But then the police knock on her door and Alice’s whole world is turned upside down… Dominic is dead.

Distraught, Alice goes to identify the body. There’s no doubt that it’s her husband. Yet when his estranged brother comes to view the coffin, he insists the man lying there is not Dominic. Alice refuses to believe it at first, but when confronted with irrefutable proof, she finally has to face the truth:

The man she married is not the person he said he was. And if he lied about that, what else was he hiding from her?

Résumé :

Connaissez-vous bien votre mari ?

Depuis que le fiancé d'Alice l'a quittée, elle n'a jamais pensé qu'elle rencontrerait "L'Unique". Mais tout cela a changé quand elle a rencontré Dominic. Beau, charmant et gentil, Alice n'en croit pas ses chances lorsqu'il la demande en mariage quelques mois plus tard et s'installe dans sa maison de l'ouest de Londres.

Trois ans plus tard, l'entreprise de restauration d'Alice est florissante et elle est mariée à un homme qu'elle adore. Alors quand elle voit cette petite ligne bleue, cela devrait être le plus beau moment de sa vie : ils vont avoir un bébé. Mais la police frappe à sa porte et tout le monde d'Alice est bouleversé... Dominic est mort.

Désemparée, Alice va identifier le corps. Il n'y a aucun doute que c'est son mari. Mais quand son frère, dont il est séparé, vient voir le cercueil, il insiste sur le fait que l'homme qui gît là n'est pas Dominic. Alice refuse d'abord de le croire, mais lorsqu'elle est confrontée à des preuves irréfutables, elle doit finalement faire face à la vérité :

L'homme qu'elle a épousé n'est pas la personne qu'il prétendait être. Et s'il a menti à ce sujet, que lui cachait-il d'autre ?

Ma chronique :

Je tiens particulièrement à remercier les éditions Bookouture et le site Netgalley de m'avoir permis de lire ce livre.

En lisant ce livre on se demande si on connait bien la personne avec qui l'on vit. Alice s'est fait plaquée et elle ne pensait pas du tout rencontrer : "l'Unique". Sa vie à changée en rencontrant Dominic, beau, gentil et charmant. Il la demande en mariage quelques mois après et de vivre dans sa maison à l'Ouest de Londres. Trois ans plus tard l'entreprise d'Alice marche à merveilles et elle aime Dominic. Elle est enceinte lorsqu'un jour la police sonne à sa porte, Dominic est décédé. Elle va devoir identifier le corps. Sauf que son frère vient voir le cercueil est certifie que ce n'est pas son frère Dominic. Alice refuse la réalité mais elle va devoir s'y faire. L'homme à qui elle à dis oui au mariage n'était pas celui qu'il prétendait être, que lui à t'il caché d'autre?

Un livre lu d'une traite tellement j'ai accroché à l'histoire si prenante, captivante, addictive, remplie de suspens et de rebondissements avec des personnages très attachants. J'adore la plume de l'auteure, j'avais adoré son livre "The school friend". Hâte de lire la série "Détective Rachel Prince".

My review :

I would especially like to thank Bookouture Editions and the Netgalley website for allowing me to read this book.

Reading this book makes you wonder how well you know the person you live with. Alice was dumped and she didn't think she would meet "the One" at all. Her life changed when she met Dominic, handsome, kind and charming. He asked her to marry him a few months later and to live in his house in West London. Three years later, Alice's business is going great and she loves Dominic. She is pregnant when one day the police ring her doorbell and Dominic is dead. She will have to identify the body. Except that her brother comes to see the coffin and certifies that it's not her brother Dominic. Alice refuses to accept the reality but she will have to get used to it. The man to whom she said yes to marriage was not who he claimed to be, what else did he hide?

A book read in one go, so much so that I hooked on the story, so captivating, addictive, full of suspense and twists and turns with very endearing characters. I love the author's writing, I loved her book "The school friend". Can't wait to read the series "Detective Rachel Prince".

 

lecture 97 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture

donate You can support your favorite writers