Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
Someone Else's Daughter by Jennifer Harvey

Someone Else's Daughter by Jennifer Harvey

Published Apr 20, 2021 Updated Apr 20, 2021 Culture
time 3 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 77 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

Someone Else's Daughter by Jennifer Harvey

Prix or Price : 2,99€ en numérique (312 pages) et 10,54€ en broché

  • Éditeur : Bookouture (18 juin 2020)

Langue de lecture : Anglais

Note Amazon, Bookbub, Goodreads & Netgalley : 5*

 

Summary :

They’d left their daughter with us, their only child, and we hadn’t protected her. That was all they would see when they looked at us—that we had failed them.

I count down the days until we can leave the city behind and return to the beach house. Where James and Katie can roam free over the dunes, like they did as children, and Peter will swap his 6 a.m. starts for the stacks of fluffy pancakes he lovingly serves up for our family breakfasts. These sun-drenched, golden days, just the four of us, are what I hold on to all year long.

But this summer Katie’s best friend will be coming with us. I tell myself the girls will have fun together, pushing aside the doubts I have about this uninvited guest. Isa. With her corn-silk hair and luminous skin, who manages to overshadow my daughter at every turn. Who has been dumped on us by her own parents, too caught up in their petty dramas to see what is right in front of them.

Because I can see it. There is something dangerous about Isa. Something more than a carefree girl, testing boundaries as she approaches adulthood. She threatens to cast storm clouds across my beach house days. I feel as powerless to stop her as I would in the face of a hurricane.

By the end of the summer, Isa will be dead. And I will have to face her mother. I don’t know if I will be able to find the words. How can I begin to explain that she never really knew her daughter at all?

Résumé :

Ils nous avaient laissé leur fille, leur unique enfant, et nous ne l'avions pas protégée. C'est tout ce qu'ils verraient en nous regardant, que nous les avons laissé tomber.

Je compte les jours jusqu'à ce que nous puissions laisser la ville derrière nous et retourner à la maison de la plage. Là où James et Katie pourront se promener librement sur les dunes, comme ils le faisaient quand ils étaient enfants, et où Peter troquera ses départs à 6 heures du matin pour les piles de crêpes moelleuses qu'il sert avec amour pour nos petits-déjeuners en famille. Ces jours dorés et ensoleillés, rien que nous quatre, sont ce à quoi je m'accroche toute l'année.

Mais cet été, la meilleure amie de Katie va venir avec nous. Je me dis que les filles vont s'amuser ensemble et je repousse les doutes que j'ai à propos de cette invitée surprise. Isa. Avec ses cheveux en soie et sa peau lumineuse, qui réussit à faire de l'ombre à ma fille à chaque fois. Elle nous a été refilée par ses propres parents, trop occupés par leurs petits drames pour voir ce qui est juste devant eux.

Parce que je peux le voir. Il y a quelque chose de dangereux chez Isa. Quelque chose de plus qu'une fille insouciante, qui teste les limites à l'approche de l'âge adulte. Elle menace de jeter des nuages de tempête sur mes journées à la plage. Je me sens aussi impuissant à l'arrêter que je le serais face à un ouragan.

À la fin de l'été, Isa sera morte. Et je devrai faire face à sa mère. Je ne sais pas si je serai capable de trouver les mots. Comment lui expliquer qu'elle n'a jamais vraiment connu sa fille ?

Ma chronique :

Je tiens à remercier les éditions Bookouture et le site netgalley de m'avoir permis de lire ce livre.

On y retrouve Isa et Katie qui sont meilleures amies, les parents d'Isa la laisse chez les parents de Katie pendant un été sauf que cela va tourner mal, Isa va se noyer à dix-sept ans et cela va avoir un impact sur ses parents et ceux de Katie. Les deux familles vont surmonter leur chagrin sauf que la mère d'Isa va vite penser que les parents de Katie en savent bien plus qu'ils ne le font penser sur la mort de sa fille.

Un livre lu d'une traite tellement j'ai accroché à l'histoire si émouvante à certains passages, prenante, captivante, addictive, remplie de suspens et de rebondissements avec des personnages très attachants.

My review :

I would like to thank Bookouture and the netgalley website for allowing me to read this book.

We find Isa and Katie who are best friends, Isa's parents leave her at Katie's parents' house for a summer except that it will turn out badly, Isa will drown at seventeen and that will have an impact on her parents and Katie's parents. Both families will get over their grief except Isa's mother will soon think that Katie's parents know more about her daughter's death than they let on.

A book that I read in one sitting because I was so hooked on the story that was so moving in some parts, gripping, captivating, addictive, full of suspense and twists and turns with very engaging characters.

lecture 77 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture
Non à l'expression
Non à l'expression

Je n'ai pas les mots ou ils n'arrivent pas à sortir de la bouche. Peut-être est-il difficile de l'exprimer ou o...

Morgane Danet
1 min

donate You can support your favorite writers