Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
Grimm Academy: Books 1-3 by Laura Greenwood

Grimm Academy: Books 1-3 by Laura Greenwood

Published Jan 12, 2021 Updated Jan 12, 2021 Culture
time 3 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 127 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

Grimm Academy: Books 1-3 by Laura Greenwood

Prix or Price : 8,99€ en numérique (347 pages)

  • Éditeur : Drowlgon Press (2 décembre 2020)

Langue de lecture : Anglais

Nombres de livres dans la série : 6

Note Amazon, Booksprout, Goodreads : 4*

 

Summary :

Welcome to Grimm Academy, where fairy tale characters go to avoid their stories from coming true.

Become friends with Sleeping Beauty, help Cinderella get to the ball, and join Red Riding Hood as she ventures into the forest to save her Grandmother, in this collection of three fantasy academy fairy tale retellings.

Grimm Academy Books 1-3 includes:
Spindles and Spells: Briar doesn't believe in once upon a time, but when she finds a spindle in an abandoned room, she discovers just how wrong she is.
Pumpkins and Proms: Ella loves being at Grimm Academy and spending her time with her friends, especially as it keeps her away from her stepmother. Or so she thinks.
Huntsmen and Hoods: Red has always wanted to be a Huntsman, and now she has the chance to prove that girls can do it too. But her former childhood sweetheart has other ideas.
-
Grimm Academy Books 1-3 is a collection of three fantasy academy fairy tale retellings, each with a sweet m/f (non-bully) romance and their own happily ever after.
 

Résumé :

Bienvenue à la Grimm Academy, où les personnages de contes de fées se rendent pour éviter que leurs histoires ne se réalisent.

Devenez ami avec la Belle au bois dormant, aidez Cendrillon à se rendre au bal et rejoignez le Petit Chaperon rouge alors qu'elle s'aventure dans la forêt pour sauver sa grand-mère, dans ce recueil de trois contes de fées de l'Académie Grimm.

Les livres de l'Académie Grimm 1-3 sont inclus :
Spindles and Spells : Briar ne croit pas en une fois, mais lorsqu'elle trouve un fuseau dans une pièce abandonnée, elle découvre à quel point elle se trompe.
Pumpkins and Proms : Ella aime être à la Grimm Academy et passer son temps avec ses amis, surtout que cela la tient éloignée de sa belle-mère. C'est du moins ce qu'elle pense.
Huntsmen and Hoods : Red a toujours voulu être un chasseur, et maintenant elle a la chance de prouver que les filles peuvent le faire aussi. Mais son ancien amour d'enfance a d'autres idées.
-
Grimm Academy Books 1-3 est un recueil de trois contes de fées de l'Académie de la fantaisie, chacun avec une douce romance m/f (sans intimidation) et leur propre histoire d'amour.

Ma chronique :

Je tiens particulièrement à remercier les éditions Drowlgon Press ainsi que l'auteure de m'avoir permis de lire cette trilogie.

L'histoire se déroule à la Grimm Academy où les personnages dans les contes de fées se rendent pour éviter que leur histoire ne se réalise. Dans cette trilogie on va y retrouver la belle au bois dormant, Cendrillon qui doit se rendre à un bal et le petit chaperon rouge qui s'aventure dans la forêt pour tenter de sauver sa grand-mère.

Dans Spindles and Spells on y retrouve Briar qui ne croit en rien jusqu'au jour où elle trouve un fuseau dans une pièce abandonnée et elle va voir qu'elle se trompe sur pas mal de choses.

Dans Pumpkins and Proms, On y retrouve Ella qui s'y plait à la Grimm Academy et elle aime trainer avec ses amis surtout si elle peut être le plus loin possible de sa belle mère.

Dans Huntsmen and Hoods On y retrouve Red qui aime chasser et elle compte bien prouver que les filles peuvent le faire aussi sauf que son ancien amour de jeunesse à d'autres idées pour elle.

Une trilogie lue d'une traite tellement j'ai accroché au trois recueils si prenants, captivants, addictifs, remplis de suspens et de rebondissements avec des personnages attachants.

My review :

I would especially like to thank Drowlgon Press and the author for allowing me to read this trilogy.

The story takes place at the Grimm Academy where the characters in the fairy tales go to prevent their story from coming true. In this trilogy we will find Sleeping Beauty, Cinderella who has to go to a ball and Little Red Riding Hood who ventures into the forest to try to save her grandmother.

In Spindles and Spells we find Briar who doesn't believe in anything until one day she finds a spindle in an abandoned room and realizes that she is wrong about a lot of things.

In Pumpkins and Proms, we find Ella who likes it there at the Grimm Academy and she likes to hang out with her friends especially if she can be as far away from her mother-in-law as possible.

In Huntsmen and Hoods, we find Red who loves to hunt and she intends to prove that girls can do it too except that her old childhood love has other ideas for her.

A trilogy read in one go, so much so that I hung on to the three collections, so captivating, addictive, full of suspense and twists and turns with endearing characters.

lecture 127 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture
Non à l'expression
Non à l'expression

Je n'ai pas les mots ou ils n'arrivent pas à sortir de la bouche. Peut-être est-il difficile de l'exprimer ou o...

Morgane Danet
1 min

donate You can support your favorite writers