Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
Les Murmures du Lac by Karine Lebert

Les Murmures du Lac by Karine Lebert

Published Feb 28, 2021 Updated Feb 28, 2021 Culture
time 4 min
1
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 220 readss
1
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

Les Murmures du Lac by Karine Lebert

Prix or Price : 13,99€ en numérique (360 pages); 20,00€ en broché et 7,30€ en poche.

  • Éditeur : Presses de la Cité (12 mars 2020)

Langue de lecture : Français

Nombres de livres dans la série : One shot

Note Booknode : Liste de diamant

Note Amazon, Babelio, France Loisirs, Goodreads & Netgalley : 5*

 

Quelques mots sur l'auteure :

Née en Normandie dont les paysages inspirent le décor de certains de ses romans, Karine Lebert est l'auteur de Nina et ses sœurs (2009), de Loin de Margaux (2012) et des Sortilèges du Tremblay (2013), préfacé par Yves Jacob et, aux Presses de la Cité, de Ce que Fanny veut..., Les Saisons du mensonge, Les Amants de l'été 44 et Pour l'amour de Lauren. Elle est membre de la SADN (Société des Auteurs de Normandie) et de la SGDL (Société des Gens de Lettres).

A few words about the author :

Born in Normandy whose landscapes inspire the setting of some of her novels, Karine Lebert is the author of Nina et ses sœurs (2009), Loin de Margaux (2012) and Les Sortilèges du Tremblay (2013), prefaced by Yves Jacob and, at Les Presses de la Cité, of Ce que Fanny veut..., Les Saisons du mensonge, Les Amants de l'été 44 and Pour l'amour de Lauren. She is a member of the SADN (Société des Auteurs de Normandie) and the SGDL (Société des Gens de Lettres).

Résumé :

En Vendée. Jusqu'où Isaure est-elle prête à aller pour endosser la vie presque rêvée et l'identité de sa jumelle décédée, celle à qui tout a réussi jusqu'alors ? Cette sœur qu'elle a tant jalousée depuis l'enfance ? Un suspense entre passé et présent autour de jumelles que tout sépare... Plus aucune réconciliation ne sera possible entre Isaure et Lucille, vraies jumelles que tout sépare. Après avoir surmonté le choc de l'accident mortel de sa sœur - dont elle est l'unique témoin -, Isaure prend une folle décision : endosser l'identité de la défunte le temps de récupérer sa fortune. Le destin n'a pas toujours été tendre avec la jeune femme, qui s'est exilée vingt ans durant loin de tous. Lui offrirait-il enfin une seconde chance ? Entre les îles d'Yeu et de Noirmoutier, le danger d'être démasquée est là, permanent, notamment face au séduisant Matthias. Comment être crédible dans la peau de celle qui était son exact contraire ? Une femme sûre d'elle, aimantant les hommes, à qui tout réussissait. Avec sa part d'ombre aussi... D'autant que, dans la jolie maison familiale, une surprise de taille attend Isaure : un bébé, Noé. Un suspense vertigineux sur le thème de l'identité et des maux jamais guéris de l'enfance.

Summary :

In Vendée. How far is Isaure willing to go to take on the almost dreamed-of life and identity of her deceased twin, the one to whom everything has succeeded so far? This sister she has been so jealous of since childhood? A suspense between past and present around twins that everything separates... No more reconciliation will be possible between Isaure and Lucille, true twins that everything separates. After overcoming the shock of her sister's fatal accident - of which she is the only witness - Isaure makes a crazy decision: to assume the identity of the deceased while she recovers her fortune. Fate was not always kind to the young woman, who had been exiled for twenty years far from everyone. Would he finally give her a second chance? Between the islands of Yeu and Noirmoutier, the danger of being unmasked is there, permanent, especially in front of the seductive Matthias. How to be credible in the skin of the one who was his exact opposite? A self-confident woman, loving men, to whom everything succeeded. With her share of shadows too... Especially since, in the pretty family home, a big surprise awaits Isaure: a baby, Noah. A vertiginous suspense on the theme of identity and the never cured ills of childhood.

Ma chronique :

Je tiens particulièrement à remercier les éditions Presses de la Cité et le site Netgalley de m'avoir permis de livre qui fut un réel coup de cœur.

L'histoire se déroule en Vendée où Isaure va prendre la vie rêvée et l'identité de sa sœur jumelle Lucille qu'elle à jalousée depuis sa tendre enfance. Isaure est sous le choc car elle a assisté à l'accident qui à couté la vie à sa jumelle sans pouvoir rien faire. Elle va endossé l'identité de sa jumelle pour pouvoir lui prendre son argent. Elle va devoir tout faire pour être crédible sous l'identité de Lucille sans qu'on la démasque. Surtout qu'elle va faire la connaissance du bébé de sa sœur Noé.

Un livre lu d'une traite tellement il m'a tenu en haleine du début à la fin avec une histoire si émouvante à certains passages, prenante, addictive, captivante, remplie de suspens et de rebondissements avec des personnages très attachants. J'adore la plume de l'auteure.

My review :

I would particularly like to thank the Presses de la Cité publishing house and the Netgalley website for allowing me to write a book that was a real favorite.

The story takes place in Vendée where Isaure is going to take the dream life and identity of her twin sister Lucille whom she has jealously guarded since her childhood. Isaure is in shock because she witnessed the accident that cost the life of her twin sister without being able to do anything about it. She will assume the identity of her twin so that she can take her money from her. She will have to do everything to be credible under Lucille's identity without being unmasked. Especially since she is going to meet her sister's baby Noah.

A book read in one go, it kept me on the edge of my seat from beginning to end with a story that was so moving at certain points, captivating, addictive, full of suspense and twists and turns with very endearing characters. I love the author's writing.

lecture 220 readings
thumb 0 comment
1
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture

donate You can support your favorite writers