Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
They're Gone by E.A. Barres (Pseudonym), E.A. Aymar

They're Gone by E.A. Barres (Pseudonym), E.A. Aymar

Published Aug 12, 2021 Updated Aug 12, 2021 Culture
time 5 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 33 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

They're Gone by E.A. Barres (Pseudonym), E.A. Aymar

Prix or Price : 1,78€ en numérique (293 pages); 15,92 en relié et 39,94€ en audiobook

  • Éditeur ‏ : Crooked Lane Books (10 novembre 2020)

Langue de lecture : Anglais

Note Amazon, Bookbub, Goodreads & Netgalley : 5*

 

A few words about the author :

E.A. Barres' most recent thriller, The Unrepentant, was published in 2019 by Down and Out Books (written under E. A. Aymar). His other thrillers include the anthologies The Swamp Killers (March 2020) and The Night of the Flood (March 2018); in both anthologies, he served as co-editor and contributor. His column, "Decisions and Revisions," appears monthly in the Washington Independent Review of Books, and he is also the Managing Editor of The Thrill Begins, ITW's online resource for aspiring and debut thriller writers; he also serves on the Board of ITW as the Vice President of Author Programs. In addition to ITW, he is a member of the Mystery Writers of America, Crime Writers of Color, and SinC. Barres also runs the Noir at the Bar series for Washington, D.C. He was born in Panama and now lives and writes in the D.C./MD/VA triangle.

Quelques mots sur l'auteur :

Le plus récent thriller d'E.A. Barres, The Unrepentant, a été publié en 2019 par Down and Out Books (écrit sous le nom d'E. A. Aymar). Parmi ses autres thrillers figurent les anthologies The Swamp Killers (mars 2020) et The Night of the Flood (mars 2018) ; dans ces deux anthologies, il a été coéditeur et contributeur. Sa chronique, " Decisions and Revisions ", paraît tous les mois dans le Washington Independent Review of Books, et il est également directeur de la rédaction de The Thrill Begins, la ressource en ligne d'ITW pour les auteurs de thrillers en herbe et débutants ; il siège également au conseil d'administration d'ITW en tant que vice-président des programmes pour les auteurs. Outre ITW, il est membre des associations Mystery Writers of America, Crime Writers of Color et SinC. Barres dirige également la série Noir at the Bar pour Washington, D.C. Il est né au Panama et vit et écrit maintenant dans le triangle D.C./MD/VA.

Summary :

Two women's husbands are murdered on the same night in the same way--and their investigation uncovers a terrifying connection.

Two men from vastly different backgrounds are murdered one after another on the same night, in the same fashion with two bullet wounds: one in the head, another in the heart. The two slayings sends their wives on a desperate search for answers--and a desperate attempt to save their families' lives.

Grief takes a heavy toll on northern Virginia freelance editor Deb Linh Thomas when she learns of her husband's murder. And utter dismay sets in when, just a week after the funeral, she discovers that he had been the subject of an FBI investigation after withdrawing a large sum of money from their shared accounts.

Elsewhere, Baltimore bartender Cessy Castillo is less bereft when her abusive husband, ex-cop Hector Ramirez, is killed. But it turns out that he was deep in hock--and now Cessy's expected to pay up.

Deb and the FBI agent assigned to her case start digging into her husband's murder and learn that he had been the target of criminals. As Deb and Cessy join forces to learn the truth, their investigation reveals an ever-darker web of clues, but if they're not careful, they may just end up like their husbands.
 

Résumé :

Les maris de deux femmes sont assassinés la même nuit de la même manière - et leur enquête met à jour un lien terrifiant.

Deux hommes issus de milieux très différents sont assassinés l'un après l'autre la même nuit, de la même manière, avec deux blessures par balle : une dans la tête, une autre dans le cœur. Les deux meurtres envoient leurs épouses dans une quête désespérée de réponses - et dans une tentative désespérée de sauver la vie de leurs familles.

Deb Linh Thomas, rédactrice indépendante dans le nord de la Virginie, est durement éprouvée par le chagrin lorsqu'elle apprend le meurtre de son mari. Et la consternation s'installe lorsque, une semaine seulement après les funérailles, elle découvre qu'il faisait l'objet d'une enquête du FBI après avoir retiré une importante somme d'argent de leurs comptes communs.

Ailleurs, la barmaid de Baltimore Cessy Castillo est moins désespérée lorsque son mari violent, l'ex-flic Hector Ramirez, est tué. Mais il s'avère qu'il était très endetté et que Cessy doit maintenant payer.

Deb et l'agent du FBI chargé de son dossier commencent à creuser sur le meurtre de son mari et apprennent qu'il avait été la cible de criminels. Alors que Deb et Cessy unissent leurs forces pour découvrir la vérité, leur enquête révèle un réseau d'indices de plus en plus sombre, mais s'ils ne font pas attention, ils pourraient bien finir comme leurs maris.

Ma chronique :

Je tiens à remercier les éditions Crooked Lane Books et le site Netgalley pour m'avoir permis de lire ce livre.

Tout commence lorsque la même nuit deux hommes sont assassinés. Avec des similitudes dans le mode opératoire, tous les deux une balle dans la tête, une autre au cœur. Leurs épouses se posent des questions.

Beth Linh Thomas qui rédige des articles à son compte en Virginie est attristée lorsqu'elle apprend que son mari à été assassiné. Mais une semaine après son enterrement elle apprend que le FBI  le suivait de près car il aurait retiré une grosse somme d'argent sur leurs comptes communs.

Quant à Cessy Castillo barmaid à Baltimore est moins chagrinée son mari était violent avec elle, sauf qu'il avait des dettes et c'est à Cessy de payer les pot cassés.

Deb et un agent du FBI enquêtent sur le meurtre de son mari et apprend qu'il était la cible de criminels. Ils vont devoir bien faire attention dans leur enquête si ils ne veulent pas finir comme leurs maris.

Un livre lu d'une traite tellement j'ai accroché à l'histoire si émouvante à certains passages, captivante, addictive, remplie d'intrigues, de suspens et de rebondissements avec des personnages très attachants. J'adore la plume de l'auteur.

My review :

I would like to thank Crooked Lane Books and the Netgalley website for allowing me to read this book.

It all begins when two men are murdered on the same night. With similarities in the modus operandi, both shot in the head, one in the heart. Their wives wonder.

Beth Linh Thomas, a freelance writer in Virginia, is saddened to learn that her husband has been murdered. But a week after his funeral, she learns that the FBI was following him closely because he had withdrawn a large sum of money from their joint accounts.

As for Cessy Castillo, a bartender in Baltimore, she is less upset because her husband was violent with her, but he had debts and Cessy had to pay for them.

Deb and an FBI agent investigate her husband's murder and learn that he was a target for criminals. They will have to be very careful in their investigation if they don't want to end up like their husbands.

A book read in one sitting, so much so that I was hooked on the story, so moving at times, captivating, addictive, full of intrigue, suspense and twists and turns with very endearing characters. I love the author's writing.

lecture 33 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture
Non à l'expression
Non à l'expression

Je n'ai pas les mots ou ils n'arrivent pas à sortir de la bouche. Peut-être est-il difficile de l'exprimer ou o...

Morgane Danet
1 min

donate You can support your favorite writers