Congratulations! Your support has been successfully sent to the author
My Final Breath by Paige Dearth

My Final Breath by Paige Dearth

Published Jul 19, 2021 Updated Jul 19, 2021 Culture
time 7 min
0
Love
0
Solidarity
0
Wow
thumb 0 comment
lecture 58 readss
0
reaction

On Panodyssey, you can read up to 30 publications per month without being logged in. Enjoy29 articles to discover this month.

To gain unlimited access, log in or create an account by clicking below. It's free! Log in

My Final Breath by Paige Dearth

Prix or Price : 4,41€ en numérique (295 pages); 19,15€ en relié et 16,86e en broché

  • Éditeur ‏ : Fiction With Meaning LLC (25 juin 2020)

Langue de lecture : Anglais

Note Amazon, Bookbub, Goodreads & Netgalley : 5*

 

A few words about the author :

Paige Dearth was a victim of child abuse. She writes real-life horror and refers to her work as: Fiction with Mean-ing. Stories teach lessons and Paige hopes that awareness through fiction creates prevention.

Paige will continue to write stories about young children who need to overcome adversity and then take you on their life’s journey. Her goal through fiction is to get readers so invested in the story and characters you will become one with the tome. You will shed tears of joy, grief, rage and horror. You will be emotionally invested in the outcome. She wants her readers to be thinking about the story long after they have turned the last page.

Some may say why write about such controversial and difficult subjects. Paige feels that if we look the other way and don’t address society’s fears no real growth will ever happen. As Ben Franklin said: “Justice will not be served until those who are unaffected are as outraged as those who are.” Society should not look the other way because a subject seems too difficult to handle, just remember her books are fiction but people live through these real-life horrors.

So buckle up and take a Paige Dearth life changing journey. It may take you into a new world of renewed enlightenment to make a difference and change the life of a child.

Paige lives in Plymouth Meeting, PA with her husband Mike (who was portrayed as Remo in her debut novel, Believe Like A Child). This novel has been the catalyst for her writing platform. The Beginning of Believe Like A Child is based on Paige’s real-life horror however, the remainder of the novel is fiction. It is the darkest version of who she could have become, had fate not intervened in the nick of time. It presents a fine balance between what lives on in her imagination and the evil that lurks in the real world.

Affiliations:
ITW- International Thriller Writers
HWA- Horror Writers Association

JUST LISTEN

“When your mind is quiet and you listen closely, you will hear the children weeping silently. If you can’t quite hear their cries, then listen with your eyes. These are the children of the streets, who have learned pain and suffering before they ever had a chance to experience life. Do not ignore their cries for help, for all they wish is that you will rescue them. They do not have a family that wants them, they don’t know how it feels to be loved and they’ve never lived anywhere that felt like home…the streets are where they find their voice and relief from all of the suffering.

Just listen and you’ll see them.”

~Paige Dearth

Quelques mots sur l'auteure :

Paige Dearth a été victime d'abus sexuels sur des enfants. Elle écrit des histoires d'horreur réelles et qualifie son travail de : Fiction avec signification. Les histoires enseignent des leçons et Paige espère que la sensibilisation par la fiction crée de la prévention.

Paige continuera à écrire des histoires sur de jeunes enfants qui doivent surmonter l'adversité et vous emmèneront ensuite sur le chemin de leur vie. Son objectif, par le biais de la fiction, est de faire en sorte que les lecteurs s'investissent tellement dans l'histoire et les personnages que vous ne ferez plus qu'un avec le tome. Vous verserez des larmes de joie, de chagrin, de rage et d'horreur. Vous serez émotionnellement investi dans le dénouement. Elle veut que ses lecteurs pensent à l'histoire longtemps après avoir tourné la dernière page.

Certains pourraient se demander pourquoi écrire sur des sujets aussi controversés et difficiles. Paige pense que si nous détournons le regard et n'abordons pas les peurs de la société, aucune croissance réelle ne se produira jamais. Comme l'a dit Ben Franklin : "La justice ne sera pas rendue tant que ceux qui ne sont pas affectés ne seront pas aussi indignés que ceux qui le sont." La société ne doit pas détourner le regard parce qu'un sujet semble trop difficile à traiter. N'oubliez pas que ses livres sont des fictions mais que des gens vivent ces horreurs dans la vie réelle.

Alors attachez votre ceinture et partez pour un voyage qui changera la vie de Paige Dearth. Il vous mènera peut-être dans un nouveau monde de lumière renouvelée pour faire la différence et changer la vie d'un enfant.

Paige vit à Plymouth Meeting, en Pennsylvanie, avec son mari Mike (qui jouait le rôle de Remo dans son premier roman, Believe Like A Child). Ce roman a été le catalyseur de sa plateforme d'écriture. Le début de Believe Like A Child est basé sur la vie d'horreur réelle de Paige, mais le reste du roman est une fiction. C'est la version la plus sombre de ce qu'elle aurait pu devenir si le destin n'était pas intervenu à temps. Il présente un équilibre délicat entre ce qui vit dans son imagination et le mal qui rôde dans le monde réel.

Affiliations :
ITW- International Thriller Writers
HWA- Horror Writers Association

JUST LISTEN

"Lorsque votre esprit est calme et que vous écoutez attentivement, vous entendrez les enfants pleurer en silence. Si tu ne peux pas entendre leurs cris, alors écoute avec tes yeux. Ce sont les enfants des rues, qui ont appris la douleur et la souffrance avant même d'avoir eu la chance de connaître la vie. N'ignorez pas leurs appels au secours, car tout ce qu'ils souhaitent, c'est que vous les sauviez. Ils n'ont pas de famille qui veuille d'eux, ils ne savent pas ce que c'est que d'être aimé et ils n'ont jamais vécu dans un endroit où ils se sentent chez eux... les rues sont l'endroit où ils trouvent leur voix et un soulagement de toute cette souffrance.

Il suffit d'écouter et vous les verrez."

~Paige Dearth

Summary :

An unbearable tragedy. A life cut short. A dead girl searching for truth.

Twelve-year-old Molly suddenly wakes up dead in Limbo after spending four years in and out of hospital beds. Fearful of being forgotten by her family, she wants nothing more than to return to Earth, until her guardian exposes the grim truth about her demise.

Devastated, Molly learns everything she believed about her life and death was a lie. But the greatest blow arrives when Molly discovers she isn’t the only one who suffers from unexplained ailments.

Unable to reach the living, Molly can only hope for an intervention to prevent the same terrible consequence from happening again.

My Final Breath is a suspenseful psychological thriller about an intolerable offense ripping a family apart. If you like twisted tales of loyalty, deception, and intentional acts of evil then you will love this gripping story.
 

Résumé :

Une tragédie insupportable. Une vie écourtée. Une fille morte à la recherche de la vérité.

Molly, 12 ans, se réveille soudainement morte dans les Limbes après avoir passé quatre ans dans des lits d'hôpitaux. Craignant d'être oubliée par sa famille, elle ne demande qu'à retourner sur Terre, jusqu'à ce que son tuteur lui révèle la triste vérité sur sa mort.

Dévastée, Molly apprend que tout ce qu'elle croyait sur sa vie et sa mort était un mensonge. Mais le coup le plus dur arrive quand Molly découvre qu'elle n'est pas la seule à souffrir de maux inexpliqués.

Incapable d'atteindre les vivants, Molly ne peut qu'espérer une intervention pour empêcher que la même terrible conséquence ne se reproduise.

My Final Breath est un thriller psychologique à suspense sur un délit intolérable qui déchire une famille. Si vous aimez les histoires tordues de loyauté, de tromperie et d'actes intentionnels de malveillance, vous adorerez cette histoire captivante.

Ma chronique :

Je tiens à remercier les éditions Fiction With Meaning LLC et le site Netgalley pour m'avoir permis de lire ce livre.

J'ai de suite été attiré par la jolie couverture de ce livre qui m'a donné envie de lire le livre.

On y retrouve Molly qui à douze ans se retrouve dans les limbes après quatre ans d'hôpital. Elle a peur que ses proches l'aient oubliée. Elle ne demande qu'une seule chose retourner sur Terre. Sauf qu'elle va apprendre qu'elle est belle et bien morte. Elle apprend aussi que tout ce qu'elle pensait sur sa vie, sa mort ne sont que pure mensonges. Le plus dur pour elle c'est qu'elle n'est pas la seule à être dans ce cas là. Ne pouvant pas atteindre le monde des vivants elle ne souhaite qu'une seule chose que cela ne se reproduise pas.

Un livre lu d'une traite tellement j'ai accroché de suite à l'histoire si émouvante à certains passages, captivante, prenante, addictive, remplie d'intrigues, de suspens et de rebondissements avec des personnages très attachants. Hâte de découvrir d'autres livres de cette auteure tellement j'adore sa plume.

My review :

I want to thank Fiction With Meaning LLC and the Netgalley website for allowing me to read this book.

I was immediately attracted by the pretty cover of this book which made me want to read the book.

It finds Molly, who at twelve years old, finds herself in limbo after four years in the hospital. She is afraid that her relatives have forgotten her. She asks only one thing: to return to Earth. Except that she learns that she is well and truly dead. She also learns that everything she thought about her life and her death are pure lies. The hardest thing for her is that she is not the only one to be in this case. Not being able to reach the world of the living, she only wishes that this would not happen again.

A book read in one go so much I was immediately hooked on the story so moving in some passages, captivating, gripping, addictive, full of intrigue, suspense and twists with very endearing characters. I can't wait to discover other books by this author because I love her writing so much.

lecture 58 readings
thumb 0 comment
0
reaction

Comments (0)

You can support your favorite independent writers by donating to them

Prolong your journey in this universe Culture
COME IN ! 
COME IN ! 

  Light each day enters, and political stage is coming to be clearer : no Deep State, a fantasy

Cecile Voisset
3 min

donate You can support your favorite writers